Ta konstrukcja to jeden z najbardziej zaawansowanych aparatów dla systemów APS. W porównaniu z większością aparatów dla tego typu filmu można powiedzieć, że jest to konstrukcja profesjonalna, która poza automatyka, oferuje też całe spektrum możliwości kreatywnych.
Jak sama nazwa wskazuje aparat pracuje z obiektywami w systemie EOS bardzo popularnym standardzie CANONa dla lustrzanek analogowych i cyfrowych. Oczywiście musimy brać pod uwagę przelicznik wielkości klatki, jako że ogniskowa obiektywu podawana jest dla pełnego rozmiaru klatki standardu 135. Innymi słowy, standardowy obiektyw 50mm jest już małym teleobiektywem dla APS.
System automatycznego nastawiania ostrości bazuje na trzech punktach, a w wersji „E” dedykowanej na rynek japoński, poza wyborem ręcznym, mamy także możliwość sterowania wyboru punktu okiem. Wizjer obejmuje prawie cały rozmiar klatki (ok. 95%) i oczywiście można kadrować pole widzenia rozmiarami APS: C, H i P.
Migawka pracuje w zaskakująco dobrym zakresie czasów: 30 – 1/4000 sekundy (dla synchronizacji z lampą 1/200 sek). Mamy też możliwość użycia czasu B.
Aparat może pracować w trybie pełnej automatyki i kreatywnych trybach P, priorytet przysłony, priorytet czasu i tryb manualny. Co ciekawe w przypadku programów P i priorytet przysłony czasy elektronicznie ustawiane są w trybie ciągłym. Poza tym możemy wybrać dedykowane ustawienia ekspozycji: zdjęcia nocne, sportowe, makro, pejzaże i portret. Tryb DEP pozwala, jak w innych aparatach CANON, ustawić automatycznie głębię ostrości poprzez odpowiedni dobór przysłony.
Lampa błyskowa TTL o liczbie przewodniej 11 (dla ISO 100) może pracować w trybie automatycznym, ale też możemy wymusić jej użycie.
Czułość filmu aparat odczytuje bezpośrednio z kaset i obsługuje je w zakresie 25 – 8000 ISO. Mamy też możliwość ustawienia korekcji ekspozycji w zakresie -2 do + 2 EV. To bardzo przydatna własność w przypadku stosowania filmów z mocno odległą datą ważności. No cóż – jest to norma, bo filmów APS, jak na dzisiaj, już nikt od dawna nie produkuje
Aparat zasilany jest dwoma bateriami CR123A. Przewijanie filmu i jego zwijanie realizowane jest w pełni automatyczne. Należy także podkreślić, że jako jedno z niewielu rozwiązań systemów APS aparat pozwala na zmianę kasety przy jej częściowym wykorzystaniu i kontynuowanie naświetlania od pierwszej wolnej klatki (tzw. MRC – Mid-Roll-Change).
Poniższe zdjęcia pokazują, że do aparatu można stosować dowolne obiektywy firm trzecich choć tzw. obiektyw kitowy to był EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM.
Poniższe zdjęcia zostały wykonane w lutym 2024 na negatywie KODAK Advantix 100 z terminem ważności 4/2000. Film naświetlany z korekcją +2EV. Użyty zestaw chemii to Rollei C41 (1 litr). Skanowanie przeprowadzone aparatem Canon 6D. Obróbka pozytywowa w Adobe Lightroom przy użyciu Negative Lab Pro.