O tym aparacie na pewno napisano dużo więcej niż ten aparat umie. Trochę to wygląda tak, jakby w odniesieniu do formatu 110 było to rozwiązanie epokowe. Trudno mi to ocenić. Na pewno system naciągu migawki i przesuwu filmu określany jako „Repitomatic”, a po niemiecku „Ritsch-Ratsch-Kameras” jest bardzo wygodny, ale spotkałem go w wielu konstrukcjach aparatów dla ładunku 110. Przesuw filmu polegał na złożeniu (zsunięciu) i rozłożeniu (rozsunięciu) aparatu, zatem nie wymagał żadnego pokrętła.
Agfamatic 2000 pocket sensor - © 2024 Tomasz Ryś
Agfamatic 2000 pocket sensor - © 2024 Tomasz Ryś
Agfamatic 2000 pocket sensor - © 2024 Tomasz Ryś
Agfamatic 2000 pocket sensor - © 2024 Tomasz Ryś
Agfamatic 2000 pocket sensor - © 2024 Tomasz Ryś
Agfamatic 2000 pocket sensor - © 2024 Tomasz Ryś
To co na pewno było (i nadal jest) pewnym przełomem to spust migawki. Od tego pochodzi używane w nazwie określenie „sensor”. Pracuje on niezwykle łagodnie, ale także pewnie, dzięki czemu nie ma zagrożenia poruszenia zdjęcia. 
Prezentowana wersja została wprowadzona na rynek w 1973 roku i cechowała się, w porównaniu z następnymi wersjami, zastosowaniem błysku opartego o kostki „magicubes”. Inne cechy pozostawały te same.
•    Obiektyw Color Agnar o ogniskowej 26m
•    Stała przysłona f/9.5
•    Migawka 1/50 i 1/100 sterowana suwakiem (chmurka, słonko)
•    Stały punkt ostrości. Minimalna odległość głębi ostrości: 120cm
Poniższe zdjęcia wykonane były na materiale Lomography 200 C41/24 i wywołane w zestawie Rollei C41. Niestety po założeniu kasetki 110 okazało się, że aparat ma uszkodzony mechanizm przesuwu filmu i naciągu migawki co spowodowało, że z 24 zdjęć niewiele wyszło.
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś
Torravieja - © 2024 Tomasz Ryś

Możesz także zobaczyć ...

Back to Top